اراک- سفیر فنلاند گفت: گسترش مراودات تجاری شرکت های فنلاندی و شرکت های تولیدی استان مرکزی از اهمیت بسیار در راستای توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور فنلاند و ایران برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیو نوروانتو روز شنبه در نشست با مسئولان اقتصادی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: از ویژگی های مهم استان مرکزی فاصله کوتاه این استان از پایتخت و قرار گرفتن در مرکز کشور است.

سفیر فنلاند ادامه داد: این ویژگی فرصت مناسبی برای حضور در استان مرکزی و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با شرکت های فنلاندی و شرکت های تولیدی و صنعتی این استان فراهم می کند.

وی تصریح کرد: سفر به نقاط مختلف ایران جهت بازدید از استان های این کشور و ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی های هر استان به منظور گسترش همکاری دوسویه بین کشور فنلاند و ایران در راستای پیشرفت همه جانبه دو کشور در دستور کار است.  

کیو نوروانتو با اشاره به تعاملات تجاری استان مرکزی و کشور فنلاند، اظهار کرد: عقد قرارداد یک شرکت صنعتی اراک با شرکت فنلاندی در زمینه گسترش تعاملات و مناسبات اقتصادی از اهمیت بسیار برخوردار است و امید است در سفرهای بعدی توسعه همکاری های اقتصادی بین شرکت های تولیدی کشور فنلاند و این استان افزایش یابد.

گفتنی است نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی و دیدار با استاندار مرکزی جهت عقد قرار داد شرکت فنلاندی با یک شرکت صنعتی این استان از برنامه های سفر یک روزه سفیر فنلاند به استان مرکزی بود.