ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: فعال کردن واحدهای مشکل دار و باز گرداندن آنها به چرخه تولید اولویت اقتصادی استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب درویشی روز یکشنبه در جلسه اعضای ستاد تسهیل اظهار کرد: بسیاری از واحدهایی که هم اکنتون در مدار فعالیت قرار دارند به دلیل مستهلک شدن ماشین آلات نیازمند بروزرسانی تجهیزات هستند.

وی ادامه داد: ان وضعیت باعث شده توان رقابت با سایر مراکز را از دست بدهند چراکه هزینه های تولید این واحدها بالاست و از کیفیت لازم نیز برخوردار نیستند.

معاون استانداری ایلام تغییر خطوط تولید و همچنین بروزریسانی ماشین آلات را ضروری دانست و گفت: صاحبان این واحدها برای ادامه فعالیت مفید خود باید نسبت به استفاده از تجهیزات جدید اقدام کنند.

درویشی نبود نقدینگی را مهم ترین معضل واحدهای تولید استان عنوان کرد و از بانک های عامل خواست در این زمنیه به کمک بخش تولید بیایند.

وی اضافه کرد: بیشترین واحدهای موجود در استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند که بسیاری از آنها به واسطه مشکلات عدیده اعم از مالی و مدیریتی تعطیل هستند به همین دلیل باید برای فعال شدن آنها و حمایت از این صنایع همه تلاش کنند.

وی فعال شدن بخش خصوصی برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را یک ضرورت برشمرد و افزود: اولویت اصلی بخش اقتصادی فعال کردن واحدهای مشکل دار و  باز کردن آنها به چرخه است.

معاون اتقصادی استاندار ایلام در ادامه به مشکلات کارخانه شیر و پویا نخ ایلام اشاره و تاکید کرد: ستاد تسهیل مصوب های موثری برای فعال شدن این واحد ها دارد که امیدواریم متولیان و سرمایه‌گذاران این دو طرح اراده‌ی خود را برای رونق واقعی این واحدها به کار گیرند.

درویشی افزود: تعلل در راه اندازی این واحد کشتارگاه موجب از سرگیری کشتارهای غیر مجاز که سلامت شهروندان را تهدید می کند، می شود.