شیراز- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت: برای کل پروژه آزادراه شیراز - اصفهان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

عنایت الله رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت بزرگراه شیراز - اصفهان بیان کرد: آزادراه شیرازاصفهان پس از افتتاح علاوه بر ایمنی و توجه به مباحث زیست محیطی ۲ ساعت از طول مسیر شیراز- اصفهان را می‌کاهد.

معاون عمرانی استاندار فارس افزود: این پروژه با مشارکت دولت و قرارگاه خاتم الاوصیاء به عنوان سرمایه‌گذار به صورت سهم مساوی در حال اجراست و برای کل آن دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و این گرانی ها احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این پروزه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته، افزود:‌ در این زمینه دولت کل سهام خود را طبق قرارداد به قیمت روز و قرارگاه نیز بخشی از سهم خود را پرداخت کرده و بخشی از آن باقی‌مانده و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس با اشاره به این که پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تنها پروژه فعال آزادراهی در کشور است، توضیح داد: هم اکنون سنگ‌شکنی و زیرسازی بتنی پروژه در حال انجام است اما به دلیل افزایش چند برابری قیمت‌ها و کمبود نقدینگی برای تأمین قیر و میلگرد که در بورس عرضه می‌شود،‌ برای اجرای پروژه به اعتبار نیاز است.

رحیمی گفت: توان اجرایی ما برای ساخت آزادراه خوب است و می‌توانیم آن را به سرعت اجرا کنیم اما مشکل اصلی کمبود نقدینگی است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به طور حتم اگر تا سال آینده اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یاید قطعا تا سال ۹۸ این پروژه به اتمام می رسد.