بوشهر - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یادواره شهدای دانش آموز استان در اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس فتحی صبح چهارشنبه در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی استان در اردوگاه امام خمینی (ره) چاهکوتاه با اشاره به اینکه همکاری روحانیون با آموزش و پرورش یکی از ظرفیت هایی است که باید از آن استفاده شود و نماینده ولی فقیه در استان تأکید ویژه ای بر این همکاری دارد اظهار داشت: استان بوشهر در فعالیت های کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ارزیابی که انجام شد به عنوان استان برتر انتخاب شد.

فتحی ادامه داد: سند تحول بنیادین از مهمترین اسناد آموزش و پرورش است که شش زیرنظام برای آن تعریف شده است و این زیرنظام ها بر کلیت فعالیت های آموزش و پرورش تأکید دارد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی باید در این شش زیرنظام تعیین شود یادآور شد: برای هر یک از این زیرنظام ها برنامه های عملیاتی تبیین شود تا سال ۱۴۰۰ باید این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت تفاهم نامه ها بیان داشت: مفاد این تفاهم نامه ها باید به درستی اجرا و مورد ارزیابی قرار بگیرد و با توجه به اینکه مدارس متولی اصلی و صف مقدم هستند باور مجموعه بر این است که فعالیت های حوزه پرورشی در مدرسه اجرا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه استان بوشهر ۴۷۱ شهید دانش آموز دارد تصریح کرد: یادواره شهدای دانش آموز استان در اسفند ماه برگزار می شود و تألیف و چاپ کتاب زندگی و آثار شهدای دانش آموز از برنامه های اصلی یادواره است.

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و علمی با همکاری نهادهای عضو این کمیته در طول ایام دهه فجر پیش بینی و برگزار خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی باید با سال های گذشته تفاوت داشته باشد ابراز داشت: با توجه به این برهه زمانی و دسیسه های دشمنان مبنی بر عدم استقرار انقلاب در چهلمین سالش این برنامه باید در بخش فرهنگی و دانش آموزی به طور ویژه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب با پیشرفت هایی که داشته است توانسته به مهمترین کشور منطقه تبدیل شود تصریح کرد: برنامه های پیش بینی شده در آموزش و پرورش بر محوریت عدد ۴۰ به عنوان اربعین انقلاب برنامه ریزی شده است.

فتحی با تاکید به برنامه جشن تکلیف در شهرستان ها و مناطق استان اضافه کرد: برنامه جشن تکلیف ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و پایه هشتم پسر به صورت جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی مطلوب نیروی انسانی حوزه پرورشی در آموزش و پرورش موضوع بسیار مهمی است اظهار داشت: سامانه نیروی انسانی قادر است وضعیت استقرار نیروهای پرورشی را در همه ی بخش ها بررسی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: درخشش دانش آموزان استان بوشهر در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآن و عترت در سطح کشور کم سابقه بوده است و بازتاب استانی خوبی داشته است که امید است این روند رشد ادامه داشته باشد.

گفتنی است گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی استان با شرکت حدود ۱۰۰ نفر در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) چاهکوتاه برگزار شد.