قزوین- معاون پرورشی آموزش وپرورش استان قزوین گفت: اجرای سرود توسط ۱۳۵۷ دانش آموز، برگزاری نمایشگاه انقلاب، مسابقات فرهنگی، ورزشی، تئاتر، گلبانگ و رقابتهای قرآنی از برنامه ها دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام علی انصاری درپنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش که روز شنبه دراستانداری برگزارشد اظهار داشت: امسال با مشارکت حداکثری دانش آموزان در صددیم جشنهای انقلاب باشکوهتر برگزار شود.

وی افزود:تاکید بر مدرسه محوری، اجرای سرود و تئاتر و بازخوانی سرودهای انقلابی در مدارس، اجرای سرود توسط ۱۳۵۷ نفر از دانش آموزان، معرفی امام در جشنواره روح الله و بیان زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی، در قالب داستان، شعر، مقاله، نامه، دست نوشته، اجرای گلبانگ انقلاب با حضور  ۲ هزار دانش آموز، افتتاح چند پروژه آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب از برنامه های پیش بینی شده در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

انصاری تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری در مدارس، بازگویی ۴۰ حادثه مهم انقلاب و تدوین دستاوردهای انقلاب در حوزه عمرانی، تربیتی و فرهنگی از دیگر برنامه های ویژه چهل سالگی انقلاب در آموزش و پرورش استان قزوین است.

معاون پرورشی آمورش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در فضاسازی و تبلیغ انقلاب به ملزوماتی نیاز داریم که باکمک شهرداری و دستگاه های اجرایی دیگر می توانیم این فضا را تامین کنیم.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۶۸۰۰ کلاس درس با ۹۵۰ هزار مترمربع در استان ساخته شده که ۵۰ درصد آن با مشارکت خیرین بوده است.

انصاری یادآورشد: ۱۵ هزار مترمربع از فضاهای ایجاد شده در استان قزوین در مناطق محروم بوده که خیرین در ساخت ۵۰۰ مدرسه مشارکت داشته اند.

وی افزود: با اجرای طرح خیرین تعداد ۶ هزار فرهنگی استان هر ماه از بخشی از حقوقشان را در اجرای طرح های خیرخواهانه هزینه می کنند.

انصاری بیان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۴ هزار کلاس درس در استان هوشمند سازی شده و مجموعا ۱۷۰۴ مدرسه ساخته شده که ۱۱۱۷ واحد آن قبل از انقلاب بوده است.

وی همچنین گفت: سرانه فضای ورزشی در استان از شش سانتیمتر در قبل از انقلاب به ۴۶ سانتیمتر در حال حاضر رسیده است.