اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۴۴۰میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۱۰ ماهه امسال در این استان خبرداد و گفت: کشفیات کالای قاچاق در این مدت نسبت به سال گذشته ۵۸درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: در این عملیات ها یک هزار و ۱۲۶ قاچاقچی کالا دستگیر شدند و ۳۷۴دستگاه وسیله نقلیه از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد:‌ در ۷۰ مورد از پرونده‌های تشکیل‌شده، ارزش ریالی محموله‌های کشف‌شده بیشتر از یک میلیارد ریال و در ۸۴ پرونده نیز ارزش این کالاها بیشتر از یک‌صد میلیون ریال بوده است.

عزیزی بر مشارکت آحاد جامعه در برخورد با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: مقابله جدی با جرایم اقتصادی به‌ویژه قاچاق کالا و ارز، ضرورت همکاری و هماهنگی شهروندان با نهادهای مسئول را می‌طلبد که این امر با بسیج جامعه از طریق آموزش عمومی و ارتقای سطح آگاهی مردم و نهادینه شدن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برقراری ساز و کارهای گزارش دهی و تضمین حمایت از اطلاع دهندگان فساد و جرایم اقتصادی گامی موثر در راستای ایجاد انگیزه در مردم و در نهایت پیشگیری اجتماعی است که این مهم به خوبی با هماهنگی انجام‌شده با مراجع قضایی در نیروی انتظامی، تحقق یافته است.