زنجان-فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: باید در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به متن جامعه توجه شده و همه توجه ها به حاشیه شهرها و مناطق حاشیه‌نشین نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رحیم جهانبخش ظهر دوشنبه در جلسه اهدای گواهینامه مبلغین و مبلغات پیشگیری از اعتیاد، گفت: انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به بلوغ رسیده است و در این میان دشمن نگاه بسیار خاصی به این انقلاب دارد.

وی اظهار کرد: وجود جریان‌های پویا و روحانیون و مبلغین در بحث عرصه پیشگیری از اعتیاد بسیار مؤثر است و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته پیچ‌وخم زیادی را پشت سر گذاشته است و امروز که به بلوغ رسیده باید بیشتر از گذشته به تهدیدها و توطئه‌های دشمنان آگاه‌ باشیم.

جهانبخش تأکید کرد: نیروی انتظامی به اعتیاد به‌عنوان یک جرم نگاه می‌کند بنابراین باید اصلاح رفتار در بحث اعتیاد در جامعه رخ بدهد و در تحقق این امر مهم، روحانیون می‌توانند مؤثر باشند.

وی به عرفان نوظهور اشاره کرد و افزود: متأسفانه ارتباط بین عرفان‌های نوظهور و مواد مخدر وجود دارد و شاهد چنین عرفان‌هایی در باشگاه‌های بدن‌سازی و یوگا هستیم که جوانان را به استعمال مواد مخدر تشویق و ترغیب می‌کنند.

جهانبخش افزود: خوشبختانه استان زنجان در بحث مواد مخدر وضعیت بدی ندارد و ازنظر اعتیاد در مرحله خط قرمز نیستیم.

وی ابراز کرد: باید در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به متن جامعه توجه شود و توجه فقط به حاشیه شهرها و مناطق حاشیه‌نشین نباشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان بر تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم تأکید کرد و گفت: اعتیاد در خانواده‌هایی که مذهبی هستند وجود ندارد، بنابراین لازم است تقویت ارزش‌های اسلامی جدی گرفته شود.