بابل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۳۹ مرکز جامع سلامت شهری و ۱۷۲ خانه بهداشت در شهرستان با مردم خدمات دهی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فرزاد جلالی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۳خانه بهداشت  شهرستان بابل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حوزه های قابل پیشرفت در کشور را می توان ارتقای سلامت عنوان کرد و نماد این موضوع را می توان در افزایش سن امید به زندگی از ۵۰ سال به ۷۵ سال یاد کرد.

وی ادامه داد: در سه دهه پس از انقلاب اسلامی تعداد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی رشد کرده و تعداد پزشکان در کشور با رشد تقریبی ۱۲برابری مواجه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل یادآورشد: یکی از دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب، افزایش خانه های بهداشت برای شناسایی ودرمان افراد است و در حال حاضر ۳۹ مرکز جامع سلامت شهری، ۱۷۲ خانه بهداشت، ۲۷ پایگاه سلامت و۱۷مرکز معین خدمات بهداشت شامل بهداشت خانواده، محیط و حرفه ای، بهداشت روان، و غیره خدمات دهی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: حوزه بهداشت و درمان در دنیای امروز در تمام کشورهای جهان، درمان قبل از وقوع را سرلوحه خویش قرار داده است و امروز باید به حوزه پیشگیری بیش از درمان توجه کرد تا هم  هزینه‌های درمانی کاهش یابد وهم حوزه سلامت را در جامعه ارتقاء بخشید.