دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در خصوص وضعیت داروهای زیستی تولید شده در کشور، گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و اکنون داروهای تولید شده در کشور به ۱۷ کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی گفت: وضعیت ایران در حوزه تولید داروهای زیستی بسیار مناسب است و در حال حاضر داروهای تولید شده در کشور به ۱۷ کشور دنیا صادر می شود.

وی رشد علمی کشور در حوزه داروهای زیستی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی کرد ایرانی که روزی یک کشور وارد کننده داروهای زیستی بود، به یک صادرکننده تبدیل شود و داروهای تولیدی در داخل، به ۱۷ کشور صادر شود.

قانعی، صرفه جویی ارزی ناشی از تولید این داروها در کشور را حدود یک میلیارد دلار در سال برآورد کرد و افزود: اکنون داروهای زیستی در صدر داروهای وارداتی به کشور قرار دارند و برنامه ستاد این است که تا سه سال آینده همین میزان واردات را هم با تولید داخلی تامین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی از یک محصول صحبت می کنیم یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: زمانیکه از دانش حرف می زنیم یعنی نیروی انسانی دانشمند را در کشور در اختیار داریم که باید از این نیروی عظیم انسانی به خوبی بهره بگیریم.