گرگان- مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری گلستان گفت: تاکنون ۲۷۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در گلستان جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیبی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص رتبه نخست گلستان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اظهارکرد: سهم استان گلستان از اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در مرحله نخست ۱۶۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۷۹ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در استان جذب شد که این اعتبارات از سهم سایر استان‌ها هم بوده است.

نصیبی ادامه داد: به زودی مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به چهار بانک عامل ابلاغ می‌شود و در این مرحله ممکن است که بانک دیگری هم به عنوان بانک عامل پرداخت این تسهیلات معرفی شود.

وی گفت: با تکمیل طرح‌های اقتصادی بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد می‌شود.

نصیبی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای روستایی اظهار کرد: طبق تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و استانداری گلستان با یکی از بانک های عامل تا پایان سال مالی جاری ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت خواهد شد.

نصیبی گفت: سود این تسهیلات هشت درصد بوده و پنج درصد آن از سوی بنیاد علوی و پنج درصد دیگر هم از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: سال‌های ۹۵ و ۹۶ هم بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ارزان قیمت در اختیار متقاضیان کسب و کارهای روستایی قرار گرفت.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: عمده تسهیلات پرداختی در حوزه طرح‌های گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و غیره بوده است.

نصیبی درباره اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت گفت: در دو سال اخیر ۶۲۵ شغل به صورت مستقیم از محل پرداخت این تسهیلات در استان ایجاد شده است.