زاهدان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت نخستین خوشه های طلایی گندم کشور با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در «پیشین» شهرستان سرباز این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، عباس اشکانی سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد واظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال از گندم زارهای این استان ۱۰۰ هزار تن محصول تولید و کشاورزان بیش از ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلوها دهند.

وی ادامه داد :۱۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان سیستان و بلوچستان کمک خواهند کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: امسال در نظر داریم تمام گندم بذری مورد نیاز فصل کشت سال آینده که سه هزار تن است را از کشاورزان خریداری کنیم.

اشکانی بیان کرد: هر ساله حدود ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت که در سال زراعی ۹۷ -۹۸ به دلیل خشکسالی شدید کشت گندم در شمال این استان که بیشترین سطح را هر ساله به خود اختصاص می‌داد انجام نشد.