زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با تدابیر اتخاذ شده و استانداردسازی شبکه توزیع و متعادل کردن فشار آب، در سالی که گذشت میزان حوادث و اتفاقات آب ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آبفای استان زنجان، علیرضا جز قاسمی، افزود: تعداد کل حوادث آب شهرهای استان از بیش از ۱۱ هزار مورد در سال ۹۶ به ۱۰ هزار حادثه در سال ۹۷ کاهش یافت که این میزان در شهر زنجان ۸ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد حوادث آب به ترتیب در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره رخ‌داده و حوادث شبکه انشعابات، شبکه توزیع و خط انتقال به تفکیک نوع، بیشترین دلایل این حادثه‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: بیشترین تعداد حوادث آب در شهرهای استان زنجان در سال ۹۷ مربوط به فصل تابستان بوده و مردادماه این سال با ۵۲۷ مورد حادثه آب، پرحادثه‌ترین ماه سال بوده و در حوزه فاضلاب نیز ۳۳۱ مورد حادثه فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر و ماه‌نشان رخ‌داده است که با اقدام اکیپ‌های حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب، همه این حوادث رسیدگی و رفع شده است.

جز قاسمی با اشاره به کاهش خسارت سایر ارگان‌ها به تأسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان زنجان گفت: با افزایش همکاری‌های متقابل و هماهنگی قبل از اجرای عملیات عمرانی در سال ۹۷ تعداد این خسارت‌ها ۵۳۵ مورد به ثبت رسیده است.