بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی باتاکید بر اینکه باید قصورهای پزشکی در جامعه به حدأقل برسد، گفت: آمار پرونده های نزاع و تصادفات در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت پزشکی قانونی به واسطه ارتباط با حقوق مردم بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر پزشکی قانونی کاشف حقیقی است که قاضی بر اساس آن رأی صادر می‌کند و از این منظر کارشناسان فعال در این حوزه باید بسیار مراقب اظهار نظرهای خود باشند.

عبادی با اشاره به برخی پرونده‌های قصور پزشکی و تأیید آن توسط پزشکی قانونی، ادامه داد: پرونده‌های قصور پزشکی که گاه در لفظ از آن به اشتباه پزشک نام می‌بریم نشان از کمرنگ شدن اخلاق پزشکی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های نزاع و تصادفات در خراسان‌جنوبی نیز نگران کننده است، گفت: در یک تحلیل درباره چرایی این پرونده‌ها می‌توان گفت مردم کویر بیشتر صفراوی مزاج هستند که یکی از خصلت‌های این مزاج شتاب و عجله است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به سقط جنین یادآور شد: مواردی از سقط از منظر قانونی و شرعی بلا اشکال است ولی در سایر موارد اینکه به راحتی جان یک مخلوق خداوند را می‌گیریم خلاف دستور الهی است.