قزوین- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: وقوع سیل در استان بیش از ۹۰ میلیارد ریال به زیرساخت ها و تاسیسات شهری خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری روز دوشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید راز میان از توابع الموت غربی اظهار داشت: امسال با تغییرات جوی شاهد بارش‌های قابل توجهی در کشور بودیم که در برخی استان‌ها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد که شاهد همدردی و کمک رسانی همه جانبه مردم نیز هستیم.

وی بیان کرد: بارش‌های امسال در استان قزوین نیز موجب بروز مشکلاتی شد و با تدبیر ستاد مدیریت بحران از سیلاب‌های مخرب در استان جلوگیری شد.

صالحی تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌های انجام شده متأسفانه سیل اخیر بیش از ۹۰ میلیارد ریال به زیر ساخت‌های شهری استان خسارت وارد کرده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سیل اخیر در شهرهای استان زیرساخت‌ها، تأسیسات، ابنیه، معابر و
سازه‌های حفاظتی از رودخانه‌ها خسارت وارد کرده است.

وی افزود: از شهرداران انتظار داریم برای پیشگیری و مدیریت حوادث آینده با برنامه ریزی و تدبیر زمینه مقابله با حوادثی چون سیل را فراهم کنند.

صالحی ایجاد درآمد های پایدار را برای اداره شهرها ضروری دانست و گفت: تأمین هزینه مدیریت شهری بویژه در شهرهای کوچک از چالش‌ها و دغدغه‌های شهرداران است که این موضوع می‌تواند اجرای طرح‌های عمرانی را تحت تأثیر قرار داده و کیفیت خدمات را کاهش دهد که انتظار داریم ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها نسبت به اجرای طرح‌ها اولویت بندی کنند.

وی اظهار داشت: شهرداران باید در تداوم خدمت رسانی اجرای پروژه‌ها را بر اساس نیازهای شهروندان تعریف کنند و با برنامه محوری در چهارچوب بودجه حرکت کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین یادآور شد: حذف پروژه‌های غیر ضروری و اجرای پروژه‌های تأثیرگذار از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری باشد تا کارها متوقف نشود.

صالحی تصریح کرد: شهر راز میان ظرفیت گردشگری خوبی دارد و شهردار و شورای شهر می‌توانند از این ظرفیت برای تأمین برخی درآمدها و توسعه منطقه استفاده کنند.

در این مراسم ضمن تشکر از زارعی شهردار سابق، علی اصغر پورقاسم به عنوان شهردار جدید راز میان از توابع بخش الموت غربی معرفی شد.