بجنورد- رئیس آموزش و پرورش بجنورد گفت: مرکز استان خراسان شمالی بیشتر از میانگین کشوری مدرسه دو شیفت دارد.

محمود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میانگین مدارس دو شیفت کشور ۱۰ درصد و این رقم در بجنورد حدود ۴۰ درصد و در حوزه آموزش ابتدایی ۷۰ درصد است، اظهار کرد: به منظور کاهش تعداد مدارس دو شیفت بجنورد، ضرورت دارد برنامه‌ریزی جدی از سوی مسئولان آموزش و پرورش انجام شود تا سال‌های آینده شاهد مشکلات نباشیم.

اسدی با تاکید بر اینکه بودجه دولتی کفاف ساخت مدارس و خروج از وضعیت فعلی را نمی‌دهد، تصریح کرد: انتظار می‌رود خیران مدرسه ساز در این امر مهم یاری گر آموزش و پرورش باشند.

وی همچنین وضعیت فیزیکی مدارس بجنورد را بسیار نامطلوب اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه حاشیه نشینی در این شهرستان زیاد است از این رو برای بهره‌مندی دانش آموزان محروم از مدارس مناسب، کمک خیران حائز اهمیت است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد در ادامه به وضعیت مدارس استثنایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود نیمی از دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در بجنورد هستند از این رو در این حوزه نیازهای بسیاری وجود دارد که کمک خیران را می‌طلبد.

اسدی اظهار کرد: متأسفانه خراسان شمالی فاقد مدرسه برای کودکان اوتیسم است و تاکنون ۳۰ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم شناخته شده‌اند البته تعداد آنها بیشتر از این است.

وی اعلام کرد: ساخت مدرسه اوتیسم در خراسان شمالی ضروری و تا الان در این امر کوتاهی شده چرا که تاکنون در فضای استثنایی محلی به عنوان مرکز اوتیسم طراحی نشده است.