زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای پاک‌سازی نفس است و باید از فرصت شب‌های قدر برای نزدیکی به خداوند استفاد کنیم.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر به شب‌های بافضیلت قدر اشاره کرد و افزود: شب های قدر بهترین فرصت برای پاک‌سازی نفس است و باید از فرصت شب‌های قدر برای نزدیکی به خداوند استفاده لازم را کرد.

وی بابیان اینکه اعمال شب‌های قدر بسیار مهم است، اظهار کرد: در شب‌های قدر ملائکه در زمین قرار می‌گیرند و اعمال انسان را محاسبه می‌کنند که در این میان باید در این سه شب عزیز با خداوند راز و نیاز کنیم تا خداوند سرنوشت ما ن را تعیین کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ماه رمضان و شب‌های قدر ماه نزول قرآن کریم است و فرصت بسیار مناسبی برای انس با این کتاب آسمانی و انسان‌ساز است.

صفی یاری بابیان اینکه قرآن باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، گفت: شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای انس با این کتاب آسمانی است.

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شب قدر پیوست قرآن و عترت است که برای تحقق این امر مهم باید تلاش کرده و باید از این فرصت مهم و عزیز نهایت استفاده را داشته باشیم.

صفی یاری بر حضور پررنگ جوانان در مساجد در شب‌های قدر تأکید کرد و افزود: مبلغین نسبت به جذب جوانان و نوجوانان نسبت به حضور در مساجد در شب‌های قدر تلاش کنند.

وی به برگزاری آئین اعتکاف رمضانیه اشاره کرد و گفت: این برنامه برای نخستین بار توسط سازمان تبلیغات اسلامی در دهه سوم ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قرائت دعاهای مناسبتی شب‌های قدر، ابوحمزه ثمالی، مداحی، مراسم احیای شب‌های قدر، مراسم قرآن به سر گرفتن و قرائت دعای جوشن کبیر، خواندن مناجات حضرت علی (ع) و زیارت عاشورا، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی و محافل انس از برنامه‌های مهم در شب‌های قدر است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.