قزوین- فرزندان شهید استان قزوین گفتند: در صورت حمایت آماده فعالیت های فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت و نشر ارزشها در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ظهر شنبه با جمعی از فرزندان شهدای کشوری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فرزندان شهدای آبشناسان، شکور، کمیل، قریشی، قلیچخانی، طباطبایی، بابایی حضور داشتند در خصوص حمایت از فعالیت کانون فرزندان شاهد در استان قزوین گفت و گو شد.

در ادامه فرزند شهید قلیچ خانی گفت: هیئت فرزندان شهدای اسلام با ۱۵ فرزند شهید در تهران راه اندازی شد که در حال حاضر با گذشته ۴ سال توانستیم ۲ هزار و ۲۲۵ یادواره شهید را برگزار کرده ایم.

وی بیان کرد: در این مراسم بیش از ۱۰ هزار خانواده شهید حضور یافته اند و با توجه کارهای فرهنگی انجام شده درصدیم این هیئت را در قزوین هم راه اندازی کنیم.

فرزند شهید قلیچ خانی گفت: این هیئت در امامزاده صالح تهران فعال شده و توانسته خدمات فرهنگی خوبی ارائه کند و رویکرد ما فراجناحی است تا فضای خوبی برای همه فراهم شود و تنها ملاک مل ولایت و امور شهداست.

در ادامه سما بابایی فرزند شهید بابایی اظهار داشت: اینکه فرزندان شهدا هم احساس تکلیف کرده و برای زنده نگهداشتن یاد پدرانشان وارد صحنه شده اند اتفاق مبارکی است که باید از آن حمایت شود.

وی بیان کرد: راه اندازی هیئت رزمندگان فرزندان شهدا در استان قزوین می‌تواند گام عملی در زنده نگهداشتن یاد شهدا باشد و امیدوارم حمایت لازم از آن در قزوین هم صورت گیرد.

فرزند شهید بابایی که اخیراً وارد عرصه کارگردانی سینما هم شده است تصریح کرد: فیلم «وکیل مدافع» را با سختی فراوان و بدون حمایت دولتی و با مشارکت بخش خصوصی ساختیم و در حال اکران است اما به دلیل زمان نامناسب اکران تاکنون فروش خوبی نداشته است.

فرزند شهید بابایی تصریح کرد: از استاندار محترم انتظار داریم با حمایت لازم کاری کنند تا فرزندان شاهد بتوانند استقلال خود را حفظ کنند و وارد فعالیت‌های فرهنگی بیشتری شوند.

حیدری نماینده بنیاد شهید استان قزوین هم گفت: در استان قزوین ۲ هزار فرزند شهید داریم و کانون کانون فرزندان شهید با شناسایی فرزندان شهید نسبت به ثبت نام افراد برای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی اقدام شده است که می‌توان این فعالیت‌ها را بهبود بخشید.