اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح نشاط معنوی در قالب طرح اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان استان مرکزی در ۵۱ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین دلاوری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اراک، اظهار داشت: یکی از کارویژه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نشاط معنوی همزمان با تعطیلی مدارس در مقاطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است، که هر ساله شاهد برگزاری این طرح در بقاع متبرکه کشور و استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته طرح نشاط معنوی در قالب طرح اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی مدنظر قرار دارد و به صورت پررنگ‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

دلاوری بیان داشت: این طرح در ۵۱ بقعه متبرکه شاخص سطح ۱ و ۲ استان مرکزی شامل پنج بقعه در اراک، دو بقعه متبرکه در تفرش، چهار بقعه متبرکه در خمین، دو بقعه متبرکه در زرندیه، ۸ بقعه متبرکه سطح یک و ۱۲ بقعه متبرکه سطح دو در ساوه، سه بقعه در شازند، سه بقعه در فراهان، دو بقعه متبرکه در آشتیان، چهار بقعه متبرکه در دلیجان، سه بقعه متبرکه در خنداب و سه بقعه متبرکه در محلات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سیزدهم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: یکی از محسنات طرح نشاط معنوی امسال جلوگیری از موازی کاری و جلوگیری از هزینه‌های سنگین دستگاه‌های مرتبط است. این طرح به صورت مشارکتی با دستگاه‌هایی همچون نیروی مقاومت بسیج، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مستقر در بقاع متبرکه و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه پیگیری می‌شود که کلاس‌های آموزشی، قرآنی اردوهای تفریحی و هنری مهارتی را همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در این طرح ۳۰ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی برای آموزش و دایر کردن کلاس‌ها همکاری دارند که بحث‌های معارفی و مهارت دهگانه شامل مدیریت هیجان، کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، فنی، هنری و.. آموزش داده می‌شود. در این زمینه نیز از ۱۷ مربی آموزش دیده خواهر و برادر استفاده خواهد شد.

براساس این گزارش، دلاوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همزمان با پنجم ذیقعده که در تقویم رسمی کشور روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نام گذاری شده، با توجه به اهمیت امامزادگان و اعتقادات مردم نسبت به این اماکن مقدس، بیش از ۶۰ برنامه در ۳۰ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.