نیشابور-مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:۸۶ روستای نیشابور واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی هستند و در ۲۶ روستا نیز این مهم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علیپور محمدیه صبح چهارشنبه در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اظهار کرد :۱۰۲۶ روستای واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی در استان شناسایی شده است که ۸۶ روستای نیشابور نیز واجد شرایط هستند.

وی افزود: تاکنون در ۲۶ روستای نیشابور انجمن میراث فرهنگی راه اندازی شده است و امیدواریم تا دوماه آینده شاهد شکل گیری انجمن‌های میراث فرهنگی در تمام روستاهای نیشابور باشیم.

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: انجمن‌های روستایی باید داشته‌ها و ظرفیت‌های روستای خود را اعم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، آثارتاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم و صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات روستای خود را معرفی کنند تا زمینه حضور مسافران و گردشگران را به روستای خود فراهم کنند.

وی بیان کرد: انجمن‌های روستایی به عنوان اعضای افتخاری این اداره در محدوده روستا می‌توانند با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با این اداره به عنوان دبیرخانه انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان به برنامه ریزی جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی، توسعه و ترویج صنایع دستی و تقویت گردشگری روستای خودبپردازند.

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابورنیز اظهار کرد: نیشابور همواره در بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد برنامه‌های سازمانی و تعامل با انجمن‌های میراث فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد پیشرو بود و تلاش می‌کنیم این روند پررنگ‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

محمد اسماعیل اعتمادی افزود: نیشابور یکی از شهرهای مهم خراسان رضوی است که با داشتن ظرفیت‌های مهم تاریخی و فرهنگی و گردشگری و طبیعی هرساله بعد از مشهد مقدس پذیرای بیشترین مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی در راستای تحقق اهداف سازمان در تمام سطوح به ویژه انجمن‌های روستایی در این شهرستان دنبال می‌شود.