مشهد-رییس جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت ۲۰ تیم پزشکی به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر هادی جلالی صبح پنج شنبه در مراسم اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و حاشیه مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت ۲۰ تیم پزشکی به همراه دارو و تجهیزات مورد نیاز به ۱۲ منطقه کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد اعزام و خدمات پزشکی، آموزشی، بهداشتی و دارویی را به گروه‌های هدف ارائه خواهند داد.

وی افزود: امکانات دارو و تجهیزات مورد نیاز در این طرح با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی تأمین شده است و اعزام گروه‌های پزشکی نقش مؤثری در افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

رئیس جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: تیم‌های بسیج جامعه پزشکی با عنوان طرح شهید رهنمون با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند وتمامی خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق کم برخوردار مشهد و سایر مناطق استان به طور مستمر و ماهانه انجام می‌شود و تلاش می‌شود با ارائه خدمات درمانی مستمر به گروه‌های هدف مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق مورد نظر مرتفع شود.

رئیس جامعه پزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز و همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) ۲۰ تیم پزشکی متشکل از ۱۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و گروه‌های بهداشتی و پیراپزشکی به مناطق کم برخوردار مشهد اعزام شدند.