مشهد-استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه منفی به سرمایه گذاران در استان باعث انتقال سرمایه آنها به دیگر استان ها و حتی خروج منابع از کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا رزم‌حسینی شنبه ظهر در نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های استان اظهار کرد: همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی تمرکز زدایی را در اولویت کاری خود قرار بودند اما هیچکدام در تحقق این سیاست موفق نبوده اند و اقدامات آنها بیش از گذشته به تمرکزگرایی دامن زده است.

وی افزود: نبود انسجام بین ارکان حاکمیت یکی دیگر از موانع پیش روی توسعه است و در حوزه اقتصادی هم نگاه منفی به سرمایه گذاران و کارآفرینان باعث انتقال سرمایه آنها به دیگر استان ها و حتی خروج منابع از کشور شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و میزبانی از ۳۰ میلیون زائر در سال، نسبت به دیگر استان ها متمایز است و مجلس شورای اسلامی و دولت در تخصیص اعتبارات باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

رزم حسینی تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در خراسان رضوی وجود دارد که در صورت بهره برداری از آنها می توان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت و تحولات جدی در حوزه اقتصادی و فرهنگی رقم زد.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر با اجرای الگوی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، تعامل و انسجام بسیار خوبی بین ائمه جمعه، بخش‌های مختلف اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: تاکنون در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، با ۷۸ معین اقتصاد مقاومتی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و ۷۰ درصد این معین ها را شرکت‌های بخش خصوصی تشکیل می دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ارزیابی درست عملکرد معین های توسعه گرا نیازمند گذشت زمان است اما نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان به صورت مستمر فعالیت های اجرایی مثلث توسعه اقتصادی را رصد می کند.