سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی سه روز آینده در سواحل شمالی کشور، دمای هوای تا ۵ درجه افزایش می‌یابد و در همین مناطق، شاهد بارش پراکنده نیز خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امروز در سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

احد وظیفه افزود: در ساعات بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز در استان‌های یاد شده و همچنین شمال آذربایجان‌شرقی و خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و پس‌فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر به طور متناوب ادامه داشته و در ساعات بعدازظهر، شاهد رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده برای شرق و شمال شرق کشور، کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و در سواحل شمالی کشور، افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

هوای تهران از امروز تا شنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این مدت به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. شهر اهواز در همین بازه زمانی در گرمترین ساعات، دمای ۴۸ درجه را نیز تجربه خواهد کرد.