بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار توان و جرأت تقابل نظامی با ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه فلسفه خلقت انبیاء تزکیه نفس و اخلاق است، اظهار کرد: اخلاق و تزکیه جز با کنترل غرایز به دست نمی‌آید.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه علم و عقل به واسطه برخی محدودیت ها  بیان کرد: کنترل غرایز جز با ایمان و مددجستن از پروردگار میسر نمی‌شود.

مختاری با اشاره به روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم در ابتدای هفته آینده ادامه داد: باید از فرصت بی بدیل دعای روز عرفه برای ارتباط با خداوند و ارتقاء معنویت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اساس رفتارهای انسانی است، گفت: فرهنگ می‌تواند از انسان یک موجود مبارک و یا فردی شرور بسازد و از این جهت انتخاب نوع فرهنگ حائز اهمیت است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: تمسک ما به فرهنگ توحیدی نباید در حد یک شعار معمولی باقی بماند بلکه شاخصه‌های این فرهنگ باید در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی جاری باشد.

مختاری با بیان اینکه ریشه فرهنگ توحیدی در فطرت و ریشه فرهنگ غیرتوحیدی در شهوات است، بیان کرد: توصیه فرهنگ توحیدی بر برهان و استدلال و مبنای فرهنگ استکباری و غیر توحیدی بر تزویر و دروغ است.

وی ادامه داد: ثمره فرهنگ توحیدی انسان‌های شایسته و اخلاق مدار و محصول فرهنگ غیر توحیدی امثال ترامپ و هیتلر است که حتی مردم غرب نیز آنان را قبول ندارند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروزه بین فرهنگ توحیدی و فرهنگ غیر توحیدی تقابل و جنگ وجود دارد، یادآور شد: هدف دشمن تنها کشور ایران نیست بلکه خواهان حذف دین هستند.

مختاری با بیان اینکه هیچگاه جنگ نظامی بین ایران و استکبار رخ نخواهد داد، گفت: دشمن می‌داند وقتی ایران دهه ۶۰ را نتوانستند شکست بدهند، بی شک به ایران دهه ۹۰ نیز نمی‌توانند در عرصه نظامی ضربه وارد کنند.