یزد ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به بیان روایتی جالب و خواندنی از تشکیل تیپ الغدیر استان یزد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین سالگرد تشکیل تیپ الغدیر یزد اظهار داشت: در ارتباط با تشکیل تیپ الغدیر تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت و با آقایان محسن رضایی، شمعخانی، شهید کاظمی و عزیز جعفری جلسات و صحبت‌های بسیاری داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه سپاه یزد در هشت سال دفاع مقدس ابتکارات بسیار خوبی داشت، افزود: در والفجر مقدماتی ۷۰۰ نفر از نیروهای ما اسیر، جانباز یا شهید شدند و وقتی می‌خواستیم به یزد بیاییم و این مطلب را به مردم بگوییم، واقعا سخت بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: موضوع تشکیل تیپ الغدیر را آنقدر مطرح کرده بودیم که در نهایت روزی محسن رضایی تماس گرفت و گفت امور می خواهیم بعد از نماز راجع به تیپ مدنظر شما صحبت کنیم.

ناصری خاطرنشان کرد: در آن زمان استاندار یزد، آقای گرانمایه بود، به او زنگ زدم گفتم می‌توانی یک هواپیما برای ما ترتیب بدهی؟ آقای گرانمایه هم با وزارت کشور تماس گرفت و آنها گفتند ۷۰ هزار تومان هزینه آن می‌شود و چون چاره‌ای نبود، گفتیم بفرستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یک ساعت بعد فالکون در یزد بود و ما به دزفول رفتیم، گفت: هنوز اذان ظهر را نگفته بودند، و آقای رضایی و ... در صف وضو بودند که ما وارد شدیم و تعجب کردند، آقای رضایی گفت شما که دو ساعت پیش یزد بودید و همین موضوع هم سبب شد که اطمینان پیدا کنند که ما در کار خود جدی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از نماز جلسه برگزار شد و آقای عزیز جعفری هم آمد و در این جلسه اسم و عنوان تیپ را مشخص کردیم و تیپ الغدیر یزد افتتاح شد و برای محل تیپ هم با استاندار خوزستان صحبت کردیم و زمینی گرفتیم و به این ترتیب تشکیل تیپ انجام شد.

ناصری، راه‌اندازی هیئت و مرکز رزمندگان را یکی از ابتکارات یزد دانست و گفت: در زمان جنگ می‌دیدیم که جوانان به جبهه می‌روند و بعد از مدتی که می‌آمدند از درسشان عقب می‌افتادند و برخی معلمان آنها را به دلیل عقب افتادن از درس سرزنش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سرزنش شدن آنها، به آموزش و پرورش گفتم که من دو ساختمان در اختیار شما قرار می‌دهم، یکی برای کلاس‌هایشان و یکی هم برای خوابگاهشان در نظر گرفتم و از آموزش و پرورش خواستم رزمندگانی که مدرسه می‌رفتند را در این محل آموزش دهند و به درس برسانند تا بتوانند نمره بگیرند و دیگر عقب نیفتند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یک بار هم به آموزش و پرورش رفتم و به معلم‌ها گفتم من از شما نمی‌خواهم به جبهه بیایید، بلکه می‌خواهم که پشت جبهه و در این مرکز به آموزش دانش‌آموزان بپردازید.

وی افزود: این اقدام را که انجام دادیم، وزیر آموزش و پرورش دید کار خوبی است و مقرر شد که در همه تیپ‌ها چنین مرکزی ایجاد شود و بعد از مدتی هم در تمام کشور مراکز رزمندگان ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: حضرت آقا هم در آن زمان علاقه زیادی به این تیپ داشتند و چند مرتبه هم به پادگان ما آمدند که دو سه مرتبه آن را خود من همان زمان در تیپ بودم.

ناصری یزدی ادامه داد: بچه‌های ما در جبهه و جنگ بعضی مواقع اعتراض‌هایی می‌کردند ولی وقتی حرف حق را می‌شنیدند متقاعد می‌شدند، پس از هر عملیاتی به رزمندگان می‌گفتم بدانید که همیشه تفنگ دستتان نیست و باید روزی آن را به زمین بگذارید، قلم به دست بگیرید و با قلم و عقلتان به مبارزه بپردازید.

وی افزود: الحمدالله پس از جنگ بسیاری از رزمندگان تیپ الغدیر به درس روی آوردند و به عنوان نخبگان جامعه مشغول به تلاش در راستای پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اکنون نیز سپاه باید با حفظ نجابت، اخلاص، توجه به خدا، بی ریایی در انجام امور به تلاش در راستای پیشرفت همه جانبه کشور بپردازد.