تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: شهر تبریز با داشتن ۳۵۰۰ مدرسه ظرفیت بالایی برای ارائه برنامه های شهرداری در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر پاشایی امروز در جلسه هم اندیشی با شهردار تبریز و شهرداران مناطق دهگانه با بیان اینکه ۹۰ هزار مسافر فرهنگی که در مراکز اقامتی آموزش و پرورش حضور داشتند از اقدامات شهرداری در توسعه شهر اعلام رضایت کرده اند گفت: همکاران ما که از سراسر کشور به تبریز آمده اند تبریز را شهر زندگی، زیبا، و شهر پویا و کارآمد نامیده اند.

وی افزود: حضور امروز ما در این جلسه به منظور قدردانی از عملکرد شهرداری است که از دیدگاه همکاران سراسر کشور شرایط مناسبی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه همکاری شهرداری و آموزش و پرورش می تواند باعث توسعه شهر شود گفت: در سال های گذشته برای موضوعاتی که بیش از ۱۱ سال در راهروهای دادگاه در رفت و آمد بود تصمیم گرفتیم و نتیجه آن توسعه موزه قاجار و مسیرگشایی های متعدد است.

پاشایی با اشاره به تجربه شهرهای توسعه یافته در بها دادن به آموزش و پرورش گفت: در تمام شهرهای توسعه یافته جهان محور تمام برنامه ها آموزش است و در کشور ما هم محور تمام برنامه ها باید آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر برنامه ای که بخواهیم در حوزه شهری به شهروندان آموزش دهیم تنها با تعلیم و تربیت ممکن خواهد بود.

وی شهرداری و آموزش و پرورش را دو نقطه اتصال دولت ها به ملت خواند و خاطرنشان کرد: اگر این دو نقطه اتصال با یکدیگر همپوشانی داشته باشند می توانیم شاهد افزایش اعتماد به شهروندان به دولت ها خواهیم بود.