در راستای طرح نگهداشت شهر کانال‌های واقع در معابر منطقه ۱۹ به طول ۲۳ هزار متر پاکسازی و لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر افزود: با توجه به موقعیت منطقه و قرار گرفتن در حاشیه جنوبی شهر جریان آب‌های مناطق بالادست به این محدوده هدایت می‌شوند که در همین راستا بر اساس خط مشی مدیریت شهری، طرح لایروبی به صورت فنی و کارشناسی در این منطقه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۶ حوضچه رسوب گیری و پاکسازی مداوم این مکان‌ها افزود: در راستای تأمین بهداشت عمومی محیط زیست، سهولت جریان آب و پیشگیری از بروز آبگرفتگی و شیوع بیماری‌های مسری با برنامه ریزی مناسب و به کارگیری ۱۴ نفر نیروی انسانی مجرب و با امکانات لازم لایروبی به طور مستمر انجام می‌شود.

رباطی خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ متر طول کانال مدفون دولتخواه شمالی که ابتدای آن از آیت ا… سعیدی آغاز و پس از عبور از خیابان پونه در محدوده بزرگراه آزادگان پل صنیع خانی به پایان می‌رسد لایروبی و پاکسازی شده است.

معاون شهردار منطقه با اشاره به حفر شش چاه جذبی بیان کرد: تعداد چهار چاه برای سرویس بهداشتی در بوستان‌های نرگس، گلریز، ولایت و دو چاه در ساختمان کناری شهرداری ناحیه ۲ و زیر پل دانشگاه یادگار امام (ره) به منظور جمع آوری آب‌های سطحی احداث شده است.

این مسئول بر انعقاد قرارداد در راستای احیا و بازسازی قنات حسن آباد واقع در بوستان بهار ناحیه ۲ تأکید کرد.