زاهدان - مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت سه شب آیین سوگواره هنر و حماسه عاشورایی در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی اظهار داشت: آیین های تعزیه وعزاداری در استان سیستان وبلوچستان از اهمیت و جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که حماسه عاشورا نقطه عطف تاریخ و فرهنگ مذهبی  ودینی ما است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته قبل از ماه محرم در ۵ شهرستان استان سوگواره تعزیه درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به مدت سه شب سوگواره تعزیه در محل مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان، پس از نماز مغرب وعشاء  از ٢٠ لغایت ٢٢شهریور برگزارمی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به سومین سوگواره استانی عکس عاشورایی گفت: این سوگواره نیز با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی در استان برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از مردم جهت حضور د راین آیین ها تصریح کرد: سوگواره تعزیه ای که در زاهدان قرار است دراین سه شب برگزار شود با همکاری گروه های تعزیه مطرح دراستان اجرا خواهد شد.