زاهدان- رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد از مجموع هفت هزار و ۵۶۷ تن پسته تولیدی منطقه به خارج استان و کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان، غلام حیدر زورقی در جریان بازدید از باغات پسته «گوهرکوه» خاش اظهار داشت: با توجه به  شرایط اقلیمی منطقه و اقدامات به زراعی انجام شده پسته تولیدی سیستان و بلوچستان دارای کیفیت بالایی است به گونه ای که ۸۰ درصد پسته تولیدی استان توسط تجار به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پسته کاری در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم کرده است، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۳۰۱ هکتار باغ پسته در استان وجود دارد که ۶ هزار و ۷۵۸ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان هستند که در شهرستان‌های خاش و زاهدان کشت می‌شوند.

وی تصریح کرد: پسته تولیدی استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.