رئیس سازمان ایمیدرو از راه اندازی صندوق جسورانه در حوزه اکتشاف خبر داد و گفت: فضایی را برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر خدایار غریب پور عصر امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه شرکت‌ها و استارت آپ‌های صنعت فولاد در صندوق نوآوری با تاکید براینکه تا چه زمانی باید هزینه خرید دانش فنی پرداخت کنیم گفت:در ساختمان سازمان ایمیدرو فضایی را برای شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها فراهم می کنیم؛ این اقدام با همکاری دانشگاههای تهران، شریف و امیرکبیر است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تولید بخشی از دانش فنی‌ به جهاد دانشگاهی واگذار می‌شود.

رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به تشکیل ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معادن افزود: ما توانستیم در حوزه‌های اکتشاف اقدام به تشکیل و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری کنیم؛ همچنین یک صندوق جسورانه اکتشاف نیز راه اندازی شده است.

رئیس سازمان ایمیدرو گفت: تمرکز این سازمان بر اکتشاف، استخراج، فرآوری، پسماند و مسائل زیست محیطی و اینترنت اشیا است.

به گفته وی در حال حاضر تمرکز ۹۰درصد شرکتهای دانش بنیانی که در حوزه صنعت فعال شده‌اند در حوزه فولاد است. در حالیکه در بخش‌های اکتشاف و استخراج ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد.