معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران و ارائه خدمات ایمن به آنها فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در کارگاه تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی، گفت: ثبت این وقایع همچنین به اصلاح فرآیندها کمک خواهد کرد. از این رو باید بر نظارت و ثبت آنها توجه و تاکید زیادی شود.

وی افزود: هدف از اجرای این فرآیند، آموزش کادر درمان به منظور مدیریت هر چه بهتر روند درمان بیمار و ارتباط گیری موثر با خانواده بیمار جهت ارائه گزارش سیر درمان بیمار و ایجاد جو روانی مناسب برای همراهان بیمار است.

جان بابایی تصریح کرد: چنانچه این اقدام در مراکز درمانی سراسر کشور نهادینه شود از ازدحام در اورژانس و بخش های بیمارستانی جلوگیری شده و روند درمان و ارائه خدمات به بیمار با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان، اجرای فرآیند الکترونیک شدن خدمات نظام سلامت، استفاده از فرآیندهای بالینی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع و مدیریت هر چه بهتر اورژانس بیمارستان‌ها را از جمله مواردی برشمرد که دانشگاه باید اقدامات لازم جهت تسریع هر چه بیشتر در اجرای بهتر آنها را فراهم آورد.