نماینده پارلمان سوریه با اشاره به اینکه حمله ترکیه به شمال سوریه به مثابه تجاوز تلقی می شود، آنرا منجر به درگیری مستقیم میان ارتش سوریه و ترکیه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، محمد خیر العکام نماینده پارلمان سوریه گفت: دمشق به دنبال پاکسازی اراضی خود از تروریسم است. اولویت کنونی سوریه پایان دادن به تروریسم در ادلب است. ترکیه در ادلب در مخمصه گرفتار شده است و طرحش فروپاشی پ ک ک است و حق ندارد که اینکار را در داخل سوریه انجام دهد. ما آنرا به مثابه تجاوز تلقی می کنیم.

وی افزود: ترکیه باید هزینه این ورود در تجاوز جدیدش را در نظر بگیرد. ترکیه هرگز به اهداف خود نخواهد رسید. 

العکام تاکید کرد: سوری ها از تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع خواهند کرد  و ترکیه و آمریکا باید این را مورد توجه قرار دهند زیرا آن به مرحله درگیری مستقیم میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه و ارتش سوریه و ارتش آمریکا منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: شرطی برای بازگشت کردهای سوری به آغوش سوریه وجود ندارد و هر که در محاسبات خود تجدید نظر کند و وابستگی خود را به سوریه اعلام کند، سوریه به آن خوشامد می گوید. کردها بخشی از سوریه هستند و ما از آنها دست نمی کشیم. آنها زمانی قوی هستند که بخشی از سوریه باشند به ویژه که بیگانگان از آنها بهره برداری کردند و آنها را فروختند و کردهای سوریه باید از تاریخ درس بگیرند.