تبریز- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر ضرورت افزایش فضای نگهداری اسناد ملی و تاریخی شمال غرب کشور در تبریز تاکید کرد و از کمبود فضای این مرکز انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اشرف بروجردی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز با بیان اینکه نیازمند همکاری مردم با مرکز اسناد و کتابخانه ملی هستیم، گفت: سازمان اسناد ملی دارای ۱۲ شعبه منطقه ای است که یکی از آنها شمال غرب کشور و شامل سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

وی با تاکید بر اینکه اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز نقش مهمی دارند و باید ارتقا یابد، ادامه داد: این مرکز مسئولیت خطیری در جمع آوری و حفاظت اسناد ملی سه استان دارد.

بروجردی با اشاره به اینکه باید همه نهادها و مردم برای حفظ و حراست از این اسناد ملی و مهم کشورمان تلاش کنند، گفت: مسئولان آذربایجان شرقی باید تدبیری اتخاذ کنند تا فضای استاندارد برای نگهداری اسناد ملی در تبریز ایجاد شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه حفاظت از سرمایه عظیم اسناد برای انتقال به نسل آینده ضروری است، افزود: این اسناد باید طبقه بندی، میکروب زدایی، ترمیم و در مرحله پایانی در ارشیو ملی حفاظت شود.

وی سازمان اسناد ملی را مهمترین قطب و پایگاه تحقیق و پژوهش برای پژوهشگران عنوان کرد و گفت: نگهداری درست و اصولی اسناد در مرکز اسناد ملی و مجهز بودن این مکان به آخرین استانداردهای نگهداری اسناد ضروری است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات چندین ساله محمدحسین آل هاشم مدیر قبلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور تقدیر شد و غلامعلی پاشازاده به عنوان مدیر جدید این مرکز معارفه شد.

خانه اردوبادی در تبریز یک هزار و ۶۰۰ مترمربع وسعت دارد و اعیانی آن در ۳ طبقه بنا شده است که این بنا هم اکنون به عنوان مرکز اسناد ملی شمال غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.