به مناسبت بزرگداشت روز حافظ، انجمن ادبی هفت چنار با حضور مدیران ارشد شهری، اساتید، شاعران، غزل سرایان معاصر و جمعی از علاقه مندان در موزه فرهنگی و هنری هفت چنار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاح انجمن ادبی هفت چنار به مناسبت روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر بلند آوازه و غزل سرای ایران زمین با حضور حسین بحیرائی شهردار منطقه به همراه حسن خلیل آبادی، شهربانو امانی و حجت نظری نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه راکعی مشاور شهردار تهران در امور بانوان، سعید شرف دوست معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، سهیل محمودی، رسول مرادی، شاهرخ تندرو صالح، ساعد باقری، علی سادات رضوی از اساتید برجسته شعر، هنر و ادب، اعضاء کانون های شعر و ادب و جمعی از مدیران، شاعران، غزل سرایان معاصر، اساتید هنر و علاقه مندان در موزه فرهنگی و هنری هفت چنار برگزار شد. 

در این مراسم حسین بحیرائی شهردار منطقه ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ گفت: برپایی این مراسم در راستای تحقق شعار شهردار تهران «تهران شهری برای همه» و به منظور پاسداشت فرهنگ و اشاعه ادبیات غنی کشور، آشنایی اقشار مختلف شهروندان با شاعران نامی ایران و اشعار پرمحتوا و معنا دار آن ها از اهداف مدیریت شهری منطقه است.

به گفته وی ترویج فرهنگ شعرخوانی و حافظ خوانی بر شکل گیری باورها و نگرش های شهروندان و آشنایی آن ها با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بسیار مؤثر است و مدیریت شهری منطقه با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای توسعه و اشاعه این فرهنگ غنی گام بر می دارد. 

شهردار منطقه ضمن اظهار امیدواری برای نهادینه سازی فرهنگ حافظ خوانی افزود: نقش مسئولین نیز در تشویق و ترغیب اقشار مختلف شهروندان با فرهنگ و ادبیات ایران حائز اهمیت است.

وی در ادامه از علاقه مندان و مسئولین حاضر خواست تا با استفاده از اشعار مناسب و شعرخوانی در مراسم و محافل به عنوان الگوی مناسب در توسعه و ترویج فرهنگ کهن و اصیل اسلامی و ایرانی گام بردارند تا به زودی شاهد گسترش مطالعه اشعار وزین شاعران گرانقدر این مرز و بوم در میان شهروندان باشیم.

در حاشیه این مراسم رسول مردای خوشنویس برجسته کشور در ابتدای چند دیوان حافظ، اشعاری از این شاعر برجسته و نامی کشورمان را خوشنویسی و به همراه شهردار منطقه و سهیل محمودی به جمعی از مسئولین و شعرا به رسم یادبود اهدا کرد. 
این مراسم با اجرای موسیقی سنتی، نواخوانی استاد علی سادات رضوی، شعرخوانی و حافظ خوانی شاعران همراه بود.