رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیمارستان های مرزی کمیته بهداشت اربعین با قدرت به زائران خدمات می دهند، گفت: دو هزار و ۸۰۰ نفر در این بیمارستان ها بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در مرزها و همچنین خاک عراق به زائران در حال ارائه است. شب گذشته ۴۴ مصدوم وقایع مختلف از ایلام به تهران و سپس قم و البرز منتقل شدند تا در شهرهای محل زندگی خود مورد مداوا قرار گیرند که این امر، هم به اطمینان خانواده های این افراد کمک می کند و هم سبب می شود که خدمات درمانی به آنان بهتر انجام گیرد.

وی افزود: در روز دوشنبه نیز ۳۵ مصدوم با هواپیمای بیمارستانی به واسطه محل زندگی شان به شیراز منتقل شدند و همچنین ۳۰ نفر دیگر هم در این روز به تهران انتقال یافتند لذا این امر نشان می دهد که کمیته بهداشت و درمان اربعین امادگی دارد تا با تمام قدرت خدمات درمانی و بهداشتی به زائران ارائه دهد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، تاکید کرد: یک هواپیما نیز برای انتقال تمام مصدومان و بیماران بستری در بیمارستان های خاک عراق در حال آماده شدن است و امیدواریم بتوانیم این افراد را به کشور انتقال دهیم تا هم خدمات بهتر درمانی دریافت کنند و هم خانواده هایشان از نگرانی در آیند. 

کولیوند بیان کرد: دو هزار و ۸۰۰ نفر نیز در بیمارستان های مرزی کشور بستری هستند که حال عمده آنان خوب گزارش شده و خوشبختانه در طول اربعین ۹۸ تا امروز حتی یک مورد هم بیماری واگیردار ملاحظه نکرده ایم.

وی ابراز داشت: خدمات بهداشتی و درمانی ستاد اربعین تا روزی که آخرین زائران اربعین در عراق باشند همچنان ادامه دارد اما نه با این شدت و حدت چرا که با خروج زائران از کشور عراق کم کم به همان نسبت موکب های درمانی و بهداشتی نیز تخلیه می شوند.