همدان - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بر توجه ویژه و اساسی مدیریت شهری همدان به مقوله توسعه «گردشگری سلامت» تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی ظهر چهارشنبه در بازدید اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از یکی از بیمارستان های همدان که به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های آن در توسعه طرح «توریسم سلامت» و ورود بیماران کشورهای همجوار برای درمان به همدان انجام شد، گفت: همدان با دارا بودن شخصیت بی‌نظیر بوعلی سینا به عنوان چهره ارزشمند طب و بهره‌مندی ظرفیت لازم را دارد و این کمیسیون تخصصی به صورت ویژه پیگیر اجرای طرح گردشگری سلامت در شهر همدان است.

وی افزود: بستر و زمینه‌های بسیار مناسب و متناسب با استانداردهای به‌روز پزشکی وجود دارد که نیازمند تبلیغات بیشتری است.

قراباغی گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در ۲ مورد از بیمارستان های همدان و ملایر، این دو بیمارستان می توانند به عنوان پایلوت «گردشگری سلامت» مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین گفت: در راستای تقویت صنعت «گردشگری سلامت» همدان و پیگیری‌های ویژه این کمیسیون تخصصی، درصدد انعقاد تفاهم همکاری یکی از فعالان گردشگری سلامت عراق با همدان هستیم که خبرهای تکمیلی آن در آینده نزدیک، رسانه‌ای خواهد شد.