دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پیامی از همکاری‌های وزیرآموزش و پرورش در برگزاری و حضور باشکوه دانش‌آموزان در اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پیامی به نمایندگی از تمام دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی از همکاری‌های وزیرآموزش و پرورش در برگزاری و حضور باشکوه دانش‌آموزان در اربعین حسینی قدردانی کرد.

متن پیام حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حاجی میرزایی

مقام محترم عالی وزارت آموزش‌وپرورش

سلام‌علیکم

پیاده‌روی اربعین، حماسه است؛ حماسه عاشقی در سکوت، حماسه صبر و استقامت، حماسه ایثار و محبت، حماسه تحمل دشواری‌ها برای رسیدن به محبوب خدا و حماسه ایمان به پیامبر و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

بدون تردید اربعین جزء عناصر زمینه‌ساز ظهور در عصر ما محسوب می‌شود و نقش سازمان‌بخشی، تسهیل گر و الهام‌بخش در این زمینه دارد و همواره کسانی که در این اتفاق عظیم سهم مشارکتی داشته‌اند موردعنایت و لطف ویژه حضرت حق و خاندان پارک رسول اکرم (ص) قرارگرفته‌اند.

بی‌شک تصمیم به‌جا، سازنده و قابل‌تقدیر وزارت آموزش‌وپرورش در موجه نمودن غیبت ایام زیارت اربعین نشان از باور قلبی وایمانی دستگاه تعلیم و تربیت دارد و بوی خوش و مبارک حرکت در مسیر تعالی سند تحول بنیادین را می‌دهد.

این درایت و هوشمندی موجبات افزایش دایره زائرین نوجوان اربعینی را فراهم نموده است که بی‌شک یکی از بهره‌برداران همین اقدام خوب ، نظام تعلیم و تربیت در مدرسه است.

اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز همچون سال‌های گذشته باقوت در مسیر بهشت فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی خود را دنبال کرده ، جمعی که رفتند موکب‌های خدمتگزاری سیار در طریق الحسین (ع) را به دوش کشیدند و از توفیق خدمت به دیگر زائرین بهره‌مند شدند و آنانی که مانند دلشان را نذر قدم‌های زینب (س) کرده و بسته‌های هدیه برای نوجوانان عراقی آماده کرده و خود را سهیم در جریان عظیم الهی اربعین کردند.

بدین‌وسیله ضمن تائید و تحسین این اقدام و تصمیم سنجیده به نمایندگی از کلیه دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی از جنابعالی و همه‌ی دست‌اندرکارانی که در این امر خیر دست داشته‌اند تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال توفیقات روزافزون همه‌ی عزیزان وزحمتکشان فرهنگی را مسئلت می‌نمایم.

همواره دعاگوی مسئولان دلسوز انقلاب اسلامی هستیم.»