شیراز- استاندار فارس گفت: ایجاد رضایتمندی از جمله وظایف کارگزاران نظام است و تکلیفی است که بر گردن مسئولان، وکلای مردم و کانون های دادگستری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی سه شنبه در همایش روز کارشناس بیان کرد: قضاوت و داوری نیاز به دو علم حقوقی و اجتماعی است و باید همه این علوم و آگاهی ها در یک نفر نمی گنجند و براساس قانون این اختیار به قاضی سپرده شده تا از ظرفیت کارشناسان استفاده شود. 

عالیترین مقام دولت در فارس متذکر شد: کارشناسان دادگستری‌ با توجه به علمی که در زمینه قانون دارند می توانند کمک شایان توجهی به قضات کنند.

رحیمی تاکید کرد: کارشناسان دادگستری باید علم خود را به روز کنند، توزیع عادلانه و افزایش فعالیت های کارشناسان و نظارت در این حوزه نیز حائز اهمیت است. 

استاندار فارس در خصوص ایجاد رضایتمندی مردم نیز عنوان کرد: ایجاد رضایت ارباب رجوع با تسریع در روند دادرسی و صدور حکم  از جمله اقداماتی است که باید توسط کانون های دادگستری لحاظ شود. 

وی در پایان عنوان کرد: میزان حق الزحمه پرداختی به کارشناسان  نیز باید با توجه به حق العمل و میزان کار انجام شده باید باشد البته با مطرح کردن سوالات روشن جوابی روشنی به موضوعات مطرح شده نیز داده شود.