زاهدان - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: بیمه سلامت سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان مردم این استان هزینه می‌ کند.

رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین پوشش بیمه‌ای روستایی در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: خدمات بیمه سلامت در قالب  ۵ صندوق روستائیان و عشایر، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان به هم وطنان ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت مربوط به صندوق روستائیان و عشایر است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند، گفت: صندوق بیمه روستائیان و عشایر و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان است و حق سرانه بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه بیمه سلامت سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان مردم این استان به تنهایی هزینه می‌کند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی و درمانی در قالب خدمات تخصصی و فوق تخصصی با ساخت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تربیت نیروی‌های متخصص در کشور و خصوصاً استان سیستان و بلوچستان گسترش چشمگیری داشته است.

وی اجرای برنامه نظام ارجاع در تمامی سطوح را امری مؤثر در تحقق عدالت در نظام سلامت توصیف کرد و گفت: در صورت دستیابی به این مهم می‌توان شاهد تحقق عدالت در سلامت در قالب دسترسی به خدمات بر اساس نیاز بیماران بود.