گرگان- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: قیمت پیشنهادی هرکیلوگرم آرد دولتی در سراسر کشور مصوب و اعلام شد.

به گزارش خبر گزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، علی اصغر اصغری اظهار کرد: با توجه به مصوبات کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور قیمت پیشنهادی هر کیلو گرم آرد دولتی در سراسر کشور مصوب و اعلام شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و با توجه به تعدیل صورت گرفته، قیمت هر کیلو آرد یارانه ای ۸۳۰۰ ریال و نرخ فروش هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی معادل ۳۳۲ هزار ریال اعلام شد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در راستای مصوبات جدید و به منظور منطقی سازی قیمت آرد با توجه به اینکه تامین هزینه کیسه آرد در گذشته به عهده نانوایی ها بوده این هزینه از جمع هزینه های تاثیر گذار در قیمت نهایی آرد کم شده و پرداخت این هزینه از سوی نانوایان منتفی اعلام شد.

اصغری گفت: دربخش هزینه حمل آرد از درب واحدهای تولیدی تا نانوایی های دولتی هزینه حمل و نقل هر کیسه آرد دولتی از کارخانجات تا درب نانوایی از هر کیسه ۲۲ هزار ۵۰۰ ریال به ۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش یافته و از تاریخ اعلام این نرخ‌ها کلیه هزینه های بسته بندی(کیسه) به عهده کارخانجات تولید آرد است.

وی ادامه داد: اعلام این نرخ ها در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به منظور آگاهی و برنامه ریزی لازم کارخانه‌ها تولید آرد و مصرف کنندگان این محصول در جهت رعایت نرخ‌های یادشده و همچنین جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در این خصوص است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تاًکید کرد: کلیه مدیران کارخانه ها موظفند نرخ مصوب آرد را در تابلوی اعلانات نصب و در دید عموم قرار دهند، همچنین باید در قبال فروش فاکتور دو برگی صادر نموده که یک برگ تحویل صاحبان کالا و نسخه دوم در بایگانی واحد نگهداری شود.

وی تصریح کرد: رعایت کلیه قوانین و مقررات و نرخهای اعلامی برای واحدهای تولید کننده الزامی و در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی با واحد خاطی برابر قانون برخورد می شود.