زاهدان- مدیر امور طیور جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه۱۵۹تن گوشت شترمرغ و ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه جوجه از ۱۲واحد فعال پرورش شترمرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، نادعلی نوری اظهار داشت: پرورش شتر مرغ در استان سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و استقبال سرمایه گذاران در حال گسترش است.

وی افزود: در حال حاضر ۹ واحد پرورش شتر مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۷۵۰ قطعه و۳ واحد پرورش‌ شتر مرغ توأم (مولد و پرواری) با ظرفیت ۷۵ قطعه مولد و۱۱۰۰ قطعه گوشتی دارای پروانه‌ بهره‌برداری بوده ودر امر تولید فعالیت دارند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ۱۲ واحد فعال پرورش شتر مرغ در استان سالیانه ۱۵۹ تن گوشت شتر مرغ و ۲۳۰۰ قطعه جوجه تولید و روانه بازار مصرف استان وخارج از استان می‌ شود.

وی گفت: همچنین در سال جاری ۹ واحد پرورش شتر مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۶۰۰ قطعه ویک واحد پرورش شتر مرغ توأم با ظرفیت ۲۵ قطعه شتر مرغ مولد و۵۰۰ قطعه شتر مرغ گوشتی پروانه تأسیس گرفته و در حال احداث است و با راه اندازی این ۱۰ واحد جدید، ظرفیت تولید گوشت شترمرغ استان به ۲۵۴ تن وتولید جوجه به ۳۹۰۰ قطعه افزایش خواهد یافت.

نوری تاکید کرد: با توجه به گسترش پرورش شتر مرغ در استان، سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کشتارگاه صنعتی، واحدهای صنعتی روغن کشی و چرم شترمرغ ضروری است.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه و تکمیل زنجیره تولید و پرورش شترمرغ طرحی در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تدوین و طی سال‌های ۹۷و ۹۸ از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۳۹ جایگاه پرورش شتر مرغ ۱۰ تا ۱۵ قطعه ای تخصیص یافته که به صورت مشارکتی در حال احداث هستند.