۱۶ اثر سفالین برگزیده از آثار دوران اسلامی کاخ‌موزه سعدآباد که تا به‌حال دیده نشده‌اند، در قالب نمایشگاهی با عنوان «خط و خاک» به‌زودی در این‌موزه به نمایش در می‌آیند.

سحر فروزان پور مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی‌شاپور در شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه «خط و خاک» با محوریت نمایش ۱۶ اثر سفالین برگزیده از دوران اسلامی که تا به حال دیده نشده بودند، به زودی در کاخ‌موزه سعدآباد برپا می‌شود.

وی افزود: به‌این‌ترتیب این نمایشگاه با حضور مسئولان وزارت میراث فرهنگی از جمله معاون میراث فرهنگی، مدیرکل امور موزه‌ها و مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور روز ۱۸ دی از ساعت ۱۵ در موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد کار خود را آغاز می‌کند و تا روز ۲۷ دی نیز برپا خواهد بود.

مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی‌شاپور ادامه داد: در این مدت نیز یک پنل تخصصی درباره نقش حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط موزه‌های خصوصی کشور با حضور زاهدی از اداره کل موزه‌های کشور و عظیمی کارشناس سال‌یابی سفال از پژوهشکده مرمت و کرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی ساعت ۱۵:۳۰ روز افتتاحیه نمایشگاه، در تالار خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی برگزار خواهد شد.

فروزان‌پور گفت: موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور که یکی از موزه‌های آثار تاریخی است، به‌عنوان موزه برتر در حوزه حفاظت و مرمت معرفی شده و این اولین نمایشگاه موزه خواهد بود.