خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه‌های «جنگ» و «مشرق» پاکستان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های پاکستان خبر شهادت جانگداز سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی را پوشش داده و حزن و اندوه ملت پاکستان و عکس‌العمل جهان اسلام را نشان داده است. بعد از مبارزه آن شهید والامقام و مجاهد اسلام با گروه‌های تروریستی داعش، القاعده و طالبان در سوریه و عراق که جهان اسلام از این گروه‌های پلید احساس خطر شدیدی می‌کرد، ملت پاکستان و بویژه شیعیان غیور پاکستان این قهرمان بزرگ را مجاهد اسلام شمرده و خبر شهادت ایشان را در رسانه‌ها از جمله روزنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیز پوشش دادند.

همچنین روزنامه‌های «جنگ» و «مشرق» پاکستان نیز در تحلیل این رویداد بسیار نوشتند. در این روزنامه‌ها اخبار و سخنان مرتبط با این رویداد به شرح زیر درج شده است:

رئیس جمهور آمریکا گفت: سلیمانی را باید زودتر می‌کشتیم. او مسئول کشتن و مجروح کردن هزاران آمریکایی بود و برای کشتن افراد بیشتر سازماندهی می‌کرد.

وزیر خارجه آمریکا پس از کشته شدن ژنرال سلیمانی در توئیتر خود نوشت: مردم عراق پس از به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی به جادہ‌ها ریختند و به رقص و پایکوبی پرداختند و بخاطر رهایی از سلیمانی سجدہ شکر بجا آوردند.

اعضای مجلس سنای پاکستان گفتند تنش میان آمریکا و ایران بر اقتصاد پاکستان نیز اثر گذار خواهد بود۔

اعضای مجلس سناء پاکستان در واکنش به کشته شدن سرلشکر قاسم سلیمانی نگرانی‌شان را از اوج گیری تنش در خاورمیانه و کل جهان ابراز کردند. آنان می‌گویند تنش میان آمریکا و ایران شدت گرفته و در آیندہ می‌تواند بر امنیت و اقتصاد ملی پاکستان نیز اثر بگذارد.

راجا ظفرالحق، رهبر حزب ائتلاف و وحدت اسلامی گفت: در اطراف پاکستان جریاناتی در حال وقوع است و وظیفه وزیرخارجه است که موقف دولت پاکستان را در مقابل مجلس سناء مشخص سازد.

رحمان ملک، یکی از سناتورهای مجلس گفت: اکنون زمان آنست که چشم مانمان را باز کنیم. آمریکا در نخست به پاکستان هشدار داد که مرزهای پاکستان امن نیست و روز بعد سپه سالار ایران را به قتل رساند.