گالری مژده نمایشگاه آنلاین فروش آثار هنری به نفع سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آنلاین فروش آثار هنری به نفع سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، توسط گالری مژده برپاست. در این رویداد گالری مژده اقدام به راه‌اندازی صفحه اینستاگرام @mojdeh_art_charity کرده است تا هنرمندان تجسمی تصاویر آثار خود را به آن ارسال کرده و در معرض دید علاقه‌مندان به هنر و کمک به سیل‌زدگان قرار دهند.

مژده طباطبایی مدیر گالری مژده با اشاره به این که تا به حال ۱۰۵ اثر از ۹۵ هنرمند در این صفحه قرار گرفته است، گفت: چند روز پیش از طریق صفحه اینستاگرام فراخوانی اعلام کردیم و بلافاصله بسیاری از هنرمندان شروع به اهدای آثار خود کردند. بنابراین صفحه اینستاگرام دیگری مستقل از صفحه گالری مژده برای این کار ساختیم و به معرفی کارها و فروش آنها پرداختیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان شهرستانی هم در این پویش شرکت کرده‌اند، توضیح داد: این نمایشگاه مجازی تا آخر هفته ادامه دارد زیرا عده زیادی از هنرمندان تازه از این رویداد باخبر شده و تصاویر آثار را برای ما ارسال می‌کنند. با توجه به اینکه هدف ما و هنرمندان کمک به سیل‌زدگان عزیز است سعی کردیم قیمت آثار مناسب باشد. قیمت کارها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و گران‌ترین اثر مجموعه نیز متعلق به هنرمند پیشکسوت، منوچهر نیازی با قیمت ۲۰ میلیون تومان بود. تابه‌حال ۲۳ اثر به مبلغ ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده و بسیار خوشحال‌کننده است که این مبلغ از فروش آثاری با قیمت پایین فراهم شده است. پس از پایان این رویداد نیز مانند همیشه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف انجام می‌شود که با این پول‌ها چه اقداماتی انجام شده است.

طباطبایی درباره اینکه چرا این نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شده است، گفت: با توجه به اینکه وقت‌های نمایشگاهی گالری مژده تا پایان سال پر است و نمی‌توانستیم آثار دریافتی را در گالری نمایش دهیم، تصمیم گرفتیم از طریق اینستاگرام اقدام به این کار کنیم. در این دوره ما هیچ تبلیغاتی نکردیم و بسیار خوشحال هستیم که بدون برگزاری نمایشگاه توانستیم فروش خوبی داشته باشیم.

مدیر گالری مژده ادامه داد: در این دوره با توجه به نوع برگزاری رویداد، بیشتر هنرمندان جوان آثار خود را اهدا کردند و این نشان می‌دهد که خریدها بر اساس برند و نام هنرمند انجام نشده است و این اتفاق بسیار خوبی است. تعدادی از مجموعه‌داران نیز کارهای خود را اهدا کردند و امیدوارم همچنان فروش خوبی داشته باشیم. اگر استقبال از این رویداد زیاد باشد پس از مدتی توقف و خرید لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان، بار دیگر این رویداد را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سومین نمایشگاه «ما تنها نیستیم» در حال برگزاری است، گفت: اولین دوره این رویداد با همکاری گالری ایرانشهر هم‌زمان با زلزله کرمانشاه برگزار شد و دومین دوره آن فروردین امسال ویژه کمک به سیل زدگان عزیز لرستان بود. در نمایشگاه اول با هنرمندان مطرح تماس گرفتیم و آثار شاخصی از هنرمندان مطرح در نمایشگاه حضور داشت. نمایشگاه دوم از طریق ارسال پیام به هنرمندان و دعوت از آنها شکل گرفت. اما این بار به جز قرار دادن یک پیام در صفحه اینستاگرام کاری نکردیم و افرادی به ما پیوستند که بسیاری از آنها را نمی‌شناختیم. بااین‌حال تعداد زیادی اثر برای ما ارسال شد که اصلاً امکان ارائه آنها در گالری را نداشتیم.