سمنان - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده در استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده فاطمه تقوی صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه ماهانه یک هزار و ۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده در استان توزیع‌شده است.

وی بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال را از اهداف مهم این نهاد برشمرد و افزود: ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ به این کودکان مددرسانی می‌شود و والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

مشارکت وزارت بهداشت و درمان در ارتقای سلامت مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح حمایتی با مشارکت وزارت بهداشت در سطح استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه تهیه می‌شود.

تقوی با تأکید بر لزوم پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه خاطرنشان کرد: سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش‌ماهه انجام می‌شود و در این راستا کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به سایر خدمات حمایتی کمیته امداد از مددجویان استان سمنان بیان کرد: ۹۲۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج نیازمند وجود دارد که کمک‌های حمایتی این نهاد را دریافت می‌کنند.

اجرای طرح‌های بهداشتی و پیشگیرانه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه تاکنون ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در این بخش هزینه شده اضافه کرد: ۶۴۵ میلیون تومان در بخش کمک به پرداخت فرانشیز این افراد نیز در سال ۹۸ هزینه شده است.

تقوی در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مقوله غربالگری بیان کرد: این طرح در سرفصل‌های بینایی‌سنجی، ماموگرافی، دیابت و فشارخون، دندانپزشکی کودکان، آنزیم‌های کبدی افراد ۳۰ تا ۶۰ سال، معاینه و ترمیم دندان کودکان شش تا هفت سال، اهدای سبدهای بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجراشده است.