سمنان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: برای رونق اقتصادی می‌بایست زکات به بخش اشتغال پیوند زده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مسعودیان راد ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رؤسای ادارات این سازمان و کمیته امداد به میزبانی اداره جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری‌شده است، ابراز داشت: در صورتی ارزش زکات چندین برابر خواهد شد که این دستور دینی و قرآنی منتهی به ایجاد اشتغال شود.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال فراهم کردن زیرساخت‌هایی نظیر تولید میوه خشک است، افزود: طی سال جاری ۲۰۰ تن سیب در قالب زکات مستحبی به‌جای مصرف مستقیم به کارگاه‌های میوه خشک‌کنی منتقل و باعث ایجاد اشتغال شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه با همکاری جهاد کشاورزی سمنان رتبه سوم جمع‌آوری زکات را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: این زکات برکاتی بسیایر نیز به دنبال داشته است که محرومیت‌زدایی، کمک به تولید و اشتغال بخشی از آن را شامل می‌شود.

مسعودیان راد بابیان اینکه در خصوص زکات می‌بایست ظرفیت سنجی صورت گیرد، در ادامه تصریح کرد: بر این اساس می‌بایست ظرفیت هر شهرستان در امر زکات احصا شود تا بتوان در این حوزه برنامه‌ریزی بهتری انجام داد.

وی بابیان اینکه فقرزدایی مهم‌ترین هدف جمع‌آوری و پرداخت زکات است، افزود: قرآن نیز زکات را بخشی از نظام اقتصادی می‌داند و از آن به عنوان عنصری برای تحقق عدالت اجتماعی یاد می‌کند که می‌بایست این مهم نیز برای استان سمنان محقق شود.