گرگان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سه میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به فرشبافان گلستانی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه فرش گلستان اظهارکرد: در سال گذشته و امسال بیش از ۴۸۰ فقره تسهیلات مشاغل خانگی به بافندگان فرش ارائه شده ولی در مجموع هزار و ۱۸۱ نفر از تسهیلات حوزه صنایع دستی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان استفاده کردند.

وی افزود: در زمینه اشتغال روستایی هم با سود چهار درصد، هزار و ۱۲۷ فقره وام به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

مازندرانی گفت: در زمینه فرش ۱۵۸ مورد تسهیلات به مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت که منجر به اشتغال زایی ۲۲۳ شد.

وی وجود انحراف در طرح را معضل حوزه فرش برشمرد و ادامه داد: باید بازرسی دقیقی صورت گیرد تا هنرمندان و بافندگان واقعی از بیمه و تسهیلات استفاده کنند.

مازندرانی بیان کرد: امسال تاکنون توانسته ایم سه پشتیبان را برای این حرفه جذب کنیم که بتوانند عده ای را تحت پوشش قرار داده و تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد در زمینه پشتیبانی وارد شود و افرادی را به عنوان قالیباف زیرمجموعه خود قرار دهد به ازای هر فرد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.  این تسهیلات چهار درصد و با یک سال تنفس و با بازپرداخت ۶ ساله خواهد بود.

مازندرانی با بیان این که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد روستایی پرداخت کردیم، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در شهرستان های آق قلا، بندرترکمن و رامیان آموزش حضوری انجام شده است.

وی ادامه داد: در گلستان در زمینه تولید و رنگرزی و در زمینه بازاریابی و فروش کسی برای تسهیلاتی متقاضی نشده است.

مازندرانی توضیح داد که در حوزه رنگرزی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.