یکی از نمایندگان پارلمان لبنان در واکنش به معامله قرن و رونمایی آن از سوی ترامپ اعلام کرد که نمی توان به سران و حکامی که فلسطین را به بهای ناچیز فروختند، امید داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، قاسم هاشم عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان با اشاره به رونمایی معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ برگه‌های خود را رو کرد و نقاب از چهره سیاست دولت آمریکا که دم از ثبات منطقه می‌زد، برداشت و حق را پایمال کرد.

وی افزود: آنچه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیمی آمریکایی برای نابودی آرمان فلسطین در راستای تبلیغات انتخاباتی ترامپ و حمایت از شریک صهیونیست‌اش بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود.

هاشم تاکید کرد: در برابر این اقدامات تجاوزکارانه و تبعات منفی آن، بیانیه و سخنرانی بی فایده است زیرا ترامپ همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی را زیرپا گذاشته است و ملت فلسطین و حامیان آن جز مقاومت در برابر زورگویی رژیم صهیونیستی و آمریکا راه دیگری ندارند.

عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان بیان کرد: نمی‌توان به سران و حکامی که فلسطین و موضوعات جهان عرب را به ثمن بخس (بهای ناچیز) برای راضی کردن ارباب خود آمریکا فروختند، امید داشت.