همدان - مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۶۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان همدان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی اظهار داشت: ۲۳ طرح جنگل کاری، ۸ طرح حفاظت و امور اراضی، ۲۷ طرح در حوزه احیا و اصلاح مراتع و ۶ طرح آبخیزداری و آبخوان داری برای حفظ منابع پایه آب و خاک و مهار سیلاب در هفته منابع طبیعی بهره برداری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه ۳۵۰ هزار اصله نهال در طول این هفته در بین مردم توزیع می‌شود، افزود: این نهال‌ها شامل اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد و توت بوده چرا که مقاوم به شرایط کم آبی و مناسب با اقلیم همدان هستند.

خزایی گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی، استفاده از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست در کاشت نهال و حفظ و احیای عرصه‌های ملی از برنامه‌های مهم در طول هفته منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده که شعار امسال این هفته «نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است.