رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران شعار سال ۱۳۹۹ این مرکز را «خود مراقبتی و دیگر مراقبتی؛ مسئولیت فردی‌ و اجتماعی» عنوان کرد.

حمید پیروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال ۹۹ مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: یک روند تازه در گسترۀ سلامت "مراقبت از خود" و "مراقبت از دیگری" است، به این معنا که افراد بر پایۀ دو بنیان مسئولیت فردی و اجتماعی در جهت ارتقا سلامت، پیشگیری و محدود کردن عواملی که شاخص‌های سلامت را تهدید می‌کند، کوشش کنند.

وی ادامه داد: به بیانی دیگر سلامت جسمانی، روانشناختی، معنوی و اجتماعی به جز کوششی مشترک در متن اجتماع محقق نمی‌شود که نمونۀ اخیر آن درهم تنیده شدن مرزهای سلامت فردی و اجتماعی با گسترش ویروس کووید -۱۹ بود که مفهوم مسئولیت نسبت به حفظ سلامت را از دایرۀ فردی تا پهنای جهانی گسترش داد و حفظ تندرستی را از پیچیدگی‌های علم پزشکی و فناوری به سطح سادۀ تعهد فردی به خود و دیگری دستخوش تغییر کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین «مراقبت فردی» و «مراقبت از دیگری» دو مفهوم در هم تنیده بوده و به این معنا هستند که ما نسبت به سلامت یکدیگر مسئول هستیم و به بیانی ساده‌تر هرکسی را که می‌شناسیم و می‌توانیم روی سلامت آن تأثیر گذار باشیم، در دایرۀ مسئولیت اجتماعی ما قرار می‌گیرد، به نوعی که مراقبت از یکدیگر تبدیل به بخشی از مأموریت ما می‌شود.

وی تاکید کرد: پس همه با هم، در سال جدید «انسانی مراقب و مسئول بودن» را تمرین می‌کنیم. سال نو فرصتی است تا تعهد و مسئولیت جدیدی را ایجاد و تمرین کنیم، بنابراین همه، در همه جا و در هر زمان مسئولانه رفتار کنیم، تا جهان را جایی سلامت تر و مطمئن‌تر برای زیستن کنیم و مصداق آیۀ " وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ أَیْنَ مَا تَکُونُواْ یَأْتِ بِکُمُ اللّهُ جَمِیعًا إِنَّ اللّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ "(۱۴۸، سورۀ بقره) در نیکی کردن و همگرایی اجتماعی از هم پیشی بگیریم.