یاسوج- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از تولید و انتشار ۴ فیلم کوتاه با موضوع مقابله با کرونا در این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور، هنرمندان حوزه هنری تلاش کردند تا به شیوه‌های مختلف و با تولید آثار هنری تأثیر گذار، به مسئولیت اجتماعی خود در پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا عمل کنند.

اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور از ابتدای اسفندماه تلاش کردیم تا از انجام هرگونه فعالیت هنری اجتماع محور خودداری شود و در عوض به سمت تولید محتوا در زمینه‌های مختلف برای فضای مجازی گام برداشتیم.

اسلامی افزود: در این راستا در حوزه فیلم تاکنون ۴ فیلم کوتاه متناسب با فضای مجازی با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین فداکاری‌های پرسنل درمانی استان تولید و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: فیلم کوتاه پاکبان ضد ویروس نیست به کار گردانی سعید کریمی، اشک‌های یک پدر و خواهش به کارگردانی سید جواد هادی اصل و همچنین انیمیشن آخرین عید دیدنی عناوین فیلم‌های تولید شده در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مدت است.

وی اظهار داشت: هم اکنون سه اثر کوتاه دیگر و یک فیلم مستند از کل پروسه مقابله با کرونا در استان در دست تولید است.

اسلامی گفت: علاوه بر این فراخوان تولید فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و انیمیشن با موضوع پیشگیری از کرونا و ایثار و فداکاری پرسنل درمانی استان نیز منتشر شده و از آثار تولید شده در این زمینه حمایت می‌شود.

اسلامی با اشاره به مانایی و تأثیرگذاری زبان هنر افزود: ایجاد و تقویت امید و نشاط در جامعه در دوران فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم، یکی از مؤلفه‌های مهم در مقابله با ویروس کروناست که تلاش می‌کنیم با تولید آثار هنری مرتبط، حداقل قدم کوچکی در این راستا برداریم.